sporty

Jumping
Jumping je skupinové aerobní cvičení na hlasitou hudbu pod vedením instruktora. Jumping je vhodný pro všechny generace. Cvičení probíhá zábavnou formou a dlouhodobě vytváří fyzickou a psychickou rovnováhu. Jumping je tím pravým sportem pro toho, kdo chce zhubnout. Střídají se zde rychlé sprinty, pomalejší skoky i balanční cviky. V současné době máme ve sport centru k dispozici 23 trampolín značky Jumping.

 

Indoor cycling
Indoor cycling je taktéž druh aerobního sportu. Jedná se o skupinovou jízdu na rotopedech pod vedením trenéra, mnohdy doplněno i hudbou. Ve Sport centru Zastávka máme k dispozici 12 rotopedů značky Schwinn.

 

Břišní pekáč
Břišní pekáč je jedinečný, nový, patentovaný fitness program známé cvičitelky Hanky Kynychové. Lekce s názvem Břišní pekáč je určena začátečníkům a středně pokročilým cvičencům bez rozdílu pohlaví. Zejména je však vhodná pro ženy po porodu či se začínající inkontinencí. Díky cvičení budete zpevňovat pánevní dno a zbavíte se potíží. Cvičíme hlavně vahou vlastního těla, a nebo s malými zátěžemi, tj. činky 1 - 2 kg. Délka lekce je 55 minut. Lekce neobsahuje žádnou aerobní část.

 

Funkční trénink
Funkční trénink (FT) je komplexní. Snoubí v sobě všechny možné dovednosti, které sportovec může potřebovat - od vytrvalosti, obratnosti a výbušnosti až po sílu. Ale především vám FT díky vysokointenzivnímu tréninku, kdy tělo pracuje ve vysokých tepových frekvencí, buduje fyzickou kondici zdaleka nejrychleji. Stejný funkční trénink tak vedle sebe dokáží odjet profesionální sportovec i úplný začátečník – FT jsou náročné na kardiovaskulární systém (okysličování vašich svalů), jehož kapacitu má každý jedinec odlišnou.  Náročnost si tak každý volí sám díky frekvenci vykonávání pohybu. Samozřejmě lze na intenzitě přidat i pomocí vyšších vah. Pokud jede každý na 100% svého maxima, tak může být velký rozdíl v počtu opakování během daného intervalu. Aktivní sportovec je schopen udělat i několikanásobně více opakování než začátečník, ale výhra je to oboustranná. Každý si posouvá své maximum a každý si může sáhnout na své pomyslné dno. Jednoduše řečeno funkční trénink je vhodný pro všechny.

 

TRX závěsný systém
Cvičení na TRX je efektivní, zábavné a přináší úžasné výsledky. TRX ti pomůže vybudovat lepší postavu v minimálním čase. TRX přináší větší funkčnost než velké a drahé stroje. S jediným kusem nářadí provedete nekonečné množství cviků. Cvičení na TRX je určeno pro začátečníky i elitní sportovce. Cviky lze snadno stupňovat. Zátěž upravíte nastavením polohy těla. TRX buduje silné a stabilní jádro (CORE), které je základem všech efektivních a účinných pohybů lidského těla.

 

Fitnes dance
Chcete být fit, ale nejste úplně typ na ranní běhy a posilovnu? Žádné obavy, já také ne!
Proto je tu Fit Dance, což je fitness program, ve kterém budete svoji postavu formovat tancem. Hodinu Fit Dance protančíte na různé hudební a taneční styly. Hodina je pestrá - plná různých krokových variací, kde si každý najde 'to svoje' a naučí se zase něčemu novému. Zabušíme na africké a latinskoamerické taneční styly jako je Dancehall, Afro, house dance, hip - hop, ladies dance, street dance, latino dance, zumba a mnoho dalších. Nebude chybět i kombinace tance s posilovacími prvky, abychom zapojily všechny svalové partie a docházelo k efektivnějšímu spalování našich (ne)oblíbených tuků a zakončíme závěrečným protažením.
Není důležité tančit přesně jako instruktorka - každý jsme jiný a každý i jinak tančíme, důležité je se pohybovat, tančit a hodinu si maximálně užít a řádně si vyčistit hlavu z celodenního stresu, shonu a zároveň udělat něco pro sebe.
Bude se na Vás těšit instruktorka Jana Čechová, která je vždy dobře a pozitivně naladěna. Bude se snažit každou hodinu na Vás tuto náladu přenést a dobít Vám vždy na lekci ,,baterky“.

 

Pilates
Pilates zpevňuje zádové, břišní a hýžďové svalstvo, rozvíjí sílu, ohebnost, rovnováhu, koordinaci a dýchání.

  • Zlepšuje držení celého těla
  • Úleva od bolestí zad a krku
  • Prevence před osteoporózou
  • Zpevnění svalstva, které při klasickém cvičení není procvičováno
  • Cesta k relaxaci a boji proti stresu
  • Zpevnění hýžďového svalstva
  • Zlepšuje tělesnou stabilitu
  • Je vhodným doplňkem k rehabilitacím

 

Tabata
Tabata je velmi efektivní a náročná metoda intervalového tréninku, při kterém se zvyšuje fyzička i síla zároveň – získáte aerobní kondici i nárůst dynamiky. Jedná se o předchůdce dnešního HIIT tréninku. U cvičení Tabata je poměr práce a odpočinku  2:1. Jeden cvik na svalovou partii se skládá z osmi sérií. Klíčové je časování. Každou sérii cvičíme 20 vteřin a následuje pouhých 10 vteřin odpočinku. Důležité u Tabaty je makat na 100 % a dodržovat interval. Nezapomeňte zvolit přiměřenou zátěž tak, abyste odpadli vyčerpáním až při osmé sérii. Tabata cviky s vlastní vahou:angličáky, sprinty, švihadlo, kliky, dřepy s výskokem, přeskakování překážky, boxování do pytle. Tabata cviky s  nářadím: čelní dřep nebo dřep s tlakem, švihy s jednoručkou, medicinbály, údery palicí do pneumatiky, převracení pneumatik, swing s kettlebellem,  cviky na TRX závěsném systému.


galerie